Формула 1 од 2026 година воведува иновативен систем на ротација на патеките, што значи дека некои легендарни трки, како таа во Спа, нема да се одржуваат секоја година. Оваа промена доаѓа како одговор на сѐ поголемите барања од календарот и финансиските притисоци, со поддршка од раководителот Стефано Доменикали.
Формула 1 ќе започне да го користи новиот систем на ротација на патеките од 2026 година, така задржувајќи го максималниот број од 24 трки по сезона.
Колку може подмладената Македонија на Лазаров на СП!? ↓↓↓
Овој модел, поддржан од извршниот директор Стефано Доменикали, има за цел да им овозможи на европските патеки да останат во календарот наизменично со други патеки.
На пример, легендарната патека Спа-Франкоршампс ќе биде домаќин на трка само четири пати во наредните шест години, што вклучува нејзино отсуство во сезоните 2028 и 2030 година.
Ротацијата на патеките не е потполно нова идеја во Формула 1 – германските патеки Хокенхајм и Нирбургринг веќе ја делеа трката до 2010 година.
Меѓутоа, отсуството на Спа од календарот предизвика бурни реакции, со оглед на историското значење на оваа патека за спортот.
Финансиските притисоци се главниот причина за воведување на овој систем.
Додека држави како Катар плаќаат над 50 милиони долари годишно за да обезбедат место во календарот, европските патеки често се потпираат на локалните влади, што го отежнува одржувањето на трките секоја година.
Слична судбина може да ја претрпе и Имола, која ќе влезе во системот на ротација откако Монца го обезбеди договорот до 2031 година.
Исто така, патеката во Барселона може да се ротира со новиот Гран При во Мадрид, кој веќе го презеде приматот на шпанската територија.
Популарноста на Формула 1 во последните години доведе до нагло зголемување на интересот на други држави за домаќинство на трки, вклучувајќи Кувајт, Јужна Африка, Тајланд и Јужна Кореја.
За да останат во календарот, европските патеки мораат да ги зголемат своите финансиски придонеси – примерот на Монако, кој сега плаќа 30 милиони долари годишно, тоа јасно го покажува.
Од друга страна, системот на ротација може да биде шанса за земји кои досега немале постојан ГП.
На пример, Германија би можела да го обезбеди враќањето на својот ГП благодарение на намалените трошоци во споредба со минатото.
Особено кога се земе предвид присуството на тимовите на Мерцедес и Ауди од 2026 година, Германија навистина може да биде задоволна со оваа одлука.
Иако постојат одредени недостатоци, како повремено отсуство на легендарни трки, новиот систем реално обезбедува баланс помеѓу економските и спортските интереси.